אפיון צרכים למערכת מידע לעסק – האם חובה?

עסקים רבים בוחרים לדלג על שלב איפיון צרכי העסק בזמן רכישת מערכות מידע 

ולפנות ישירות לIMG_0608בתי תוכנה לקבלת הצעות מחיר ואין טעות גדולה מכך.
תוכנות אירגוניות יכולות להיות אלו: מערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM), מערכות לניהול עסק (ERP), מערכות פיננסיות, מערכות לניהול מסמכים, פורטל ארגוני כו',
כולן מערכות תוכנה שהן ליבו של העסק.

אם כך, היכן הטעות?
כיוון שקיימים פתרונות תוכנה רבים, נדרשת התאמה מירבית לצרכי העסק.
לעיתים בעלי העסקים מתלהבים מהמחיר הנמוך של הפתרון, לעיתים מגימיקים שיווקיים, לעיתים הם מתלהבים מהטכנולוגיה החדישה שהמערכת מציגה (שירותי ענן, חיבור לסמארטפון וכו')
ובוחרים לרכוש וליישם את המערכת.
 
אולם, מניסיוני רב השנים בליווי ארגונים,
פעמים רבות מסתבר לארגון ולבעל העסק שהתוכנה משרתת אותו חלקית בלבד ובמקרים נעימים פחות היא 'תעלה אבק' ולא תהיה בשימוש. כתוצאה מכך, יצא לי ללוות ארגונים בתהליך של 'תיקון' שמשמעותו הייתה רכישה נוספת של תוכנה מתאימה לאחר תהליך איפיון מלא.
 
השיקול העיקרי של עסק לרכישת תוכנה צריך להיות פתרון המתאים לצרכים העיקריים של פעילותו. הטכנולוגיה חשובה אף היא אולם תמיד תהיה רק במקום השני.
 
לכן, על מנת לזהות את צרכי העסק – יש לערוך אפיון צרכים והגדרת דרישות אשר יסוכמו במסמך איתו ניתן לפנות לבתי התכנה השונים
ולבחון האם המענה שהם מספקים מתאים.
קיימים מקרים בהם נדרש פיתוח ייעודי על גבי תוכנת המדף המתאימה למסמך האיפיון. תפקידי ללוות את לקוחותיי ולוודא שפיתוח זה מופיע בהצעת המחיר ונותן מענה למסמך האיפיון.
 
בנוסף, אני מלווה את לקוחותיי בבדיקת החוזה עם ספק התוכנה בטרם נחתם וכן בשלב יישום והטמעת המערכת שנרכשה.
למפגש ראשוני ללא תשלום התקשרו: 03-5324846