יתרונות תוכנה לניהול לקוחות עבור עסקים קטנים ובינוניים

לךףלךףל

לךףלךףל

1. יישום מהיר ועלות נמוכה –

תוכנה לניהול לקוחות (CRM) הינה מערכת ותיקה בשוק העסקי לעסקים הגדולים והבינוניים
ולאחרונה עם הרחבת הפתרונות במיחשוב ענן היא הופכות לנגישה וזולה וכך מאפשרות לעסקים קטנים ליישם אותן.

הרעיון המרכזי של מיחשוב ענן הוא שצריך רק מחשב מחובר לאינטרנט
כדי להפעיל תוכנה לניהול עסק. התשלום הינו בדר"כ לפי כמות משתמשים בעלות חודשית קבועה.
יש מודלים שמחייבים בנפרד סוגי שירותים נוספים וכתוצאה מכך העסק לא צריך להיכנס להוצאות
של רכישה ותחזוקת תוכנה, מעה"פ, חומרה (שרת), ציוד תקשורת ומסד נתונים.

חברת הייעוץ והמחקר גרטנר טוענת כי "מחשוב הענן טומן בחובו מהפכה עסקית בעלת השפעה לא פחות מהמסחר המקוון".

מנכ"ל מייקרוספוט ישראל טוען ש"במחשוב ענן מדובר בשינוי פרדיגמה שמתרחש פעם ב-10 עד 15 שנים".

2. ריבוי מתחרים –

לאחרונה הצטרפו לשוק הישראלי חברות בינלאומיות שהתאימו את התוכנה לניהול לקוחות שלהן לשוק הישראלי,
רובן ככולן אף תרגמו את ממשק המערכת לעברית.
ריבוי מתחרים מגדיל את התחרות בין הספקים ומוזיל את עלות המערכת לעסק הקטן.

3. ניהול רשימת לקוחות –

במקום רשימות ידניות של פרטי לקוחות (שמות בעלי תפקידים, מספרי טלפונים וסלולריים, פקסים,
כתובות דוא"ל, אתרי אינטרנט), המערכת מאפשרת לנהל רשימת לקוחות ממוחשבת
כולל קבלת מידע וחיתוכים לפי אזורים גיאוגרפיים, גודל לקוח, כמות מכירות וכו'.

4. ניהול ומעקב אחר תהליך מכירה –

בעסקים קטנים, ניהול הזמן הוא קריטי לרווחיות.
פעילויות כמו שליחת אי-מיילים ללקוחות, שליחה ומעקב אחר הצעות מחיר, תזכורות לעובדים וללקוחות –
במידה ויטופלו ע"י מערכת ה-תוכנה לניהול לקוחות יחסכו זמן ופעילויות ניכרות.
יתרון נוסף הוא שכל התקשורת עם לקוח (סיכומי דיון, דוא"ל, מפגשים, שיחות טלפון, הצעות מחיר, תלונות, קריאות שירות)
מתועדת במערכת מידע מרכזית וניתן לשלוף ממנה מידע בכל עת.

5. ניהול קמפיין שיווקי –

זהו המפתח להצלחה של השקת מוצר/שירות לשוק.
תוכנה לניהול לקוחות מאפשרת פנייה מסיבית למגזרי לקוחות שלמים בהצעות לקניית מוצר או שירות.

6. ניהול עובדים משופר –

תוכנה לניהול לקוחות מאפשרת מעקב אחר תפוקות העובדים.
לדוגמא: בכמה לקוחות פוטנציאליים טיפל איש המכירות, מהו % סגירת עסקאות בהשוואה בין אנשי המכירות,
מעקב אחר פעילויות הטלמרקטינג וניהול קריאות השירות.
שליטה על נתונים אלו מאפשרים למנהל העסק להתייעל ולזהות בעיות ותקלות.

7. שמירה על לקוחות קיימים –

ידוע כי שימור לקוחות חשוב לעסק לא פחות מקבלת לקוחות חדשים ומחירו זול יותר.

מכרתם מוצר או שירות ללקוח? סביר להניח שבמידה וסיפקתם מוצר ושירות איכותיים,
הלקוח יחזור אליכם שוב. ניהול המידע ב-תוכנה לניהול לקוחות מאפשר לכם לפנות ללקוחות באופן יזום וישיר
וליידע אותם על מוצרים חדשים שלכם, שירות ייחודי, מבצעים והכול –
בלחיצת כפתור ובתיעוד מלא למי פניתם, מה הצעתם ומתי בכל שלב בתהליך.

8. ניהול וניתוח מידע עסקי –

רוב מערכות ה- תוכנה לניהול לקוחות מאפשרות קבלת מידע סטטיסטי בחתכים שונים על נתוני המכירה.
ניתוח מידע זה עשוי לגלות מגמות של קיטון במכירות ואף למנוע נטישת לקוח.

9. שימוש בסמארטפונים –

רוב מערכות ה תוכנה לניהול לקוחות מותאמות גם לטלפונים החכמים כמו IOS של אייפון-אפל,
אנדרואיד-גוגל, בלקברי- רים, חלונות למובייל – מייקרוסופט וזה מאפשר לעסק הקטן להיות מחובר ללקוחות שלו בכל זמן ובכל מקום.

10. אי תלות בסוג העסק וגודלו –

מערכות תוכנה לניהול לקוחות מתאימות לכל סוג ולכל גודל של עסק (החל מעסקים זעירים של עובד אחד ועד לתאגידים של אלפי עובדים).

11. קישוריות ל תוכנה לניהול עסק (ERP) ו בינה עסקית (BI)-

תוכנה לניהול לקוחות מופיעה לעיתים כמודול בתוך תוכנה לניהול עסק בארגון (ERP) ולעיתים כתוכנה נפרדת לעסק.
גם אם הארגון מעוניין רק במודול של ה תוכנה לניהול לקוחות, עליו לתכנן כך שבעתיד,
עם הגידול בעסק, יעלה הצורך לקשר בין המערכות.
קשר דומה צריך לתכנן גם למערכת בינה עסקית (BI) מודרניות כי בחלק מהמקרים הדוחות הניהוליים
שתוכנה לניהול לקוחות מספקת מהמדף אינם מספקים ויש צורך במערכת רצינית יותר לניתוחים סטטיסטיים.

12. המלצות נוספות –

להזין למערכת מידע עסקי נוסף על לקוחות מתוך מקורות חיצוניים (כמו דן אנד ברדסטריט, שותפים, ואתרי מידע שונים).
מערכת שלא תתוחזק ברמה גבוהה ועדכנית לגבי לקוחותיה ועסקיה
עלולה להיכשל ביישום ועל כן חובה על הארגון לדאוג שמשתמשי המערכת
יזינו אליה כל מידע אפשרי ויתעדו כל שיחה, פגישה או עסקה חשובה, מודיעין עסקי וכל מידע שהחברה זקוקה לו.