EDI חוזר לשוק הסחר האלקטרוני

EDI לעסקים קטנים ובינוניים עושה קאמבק. זירת המסחר האלקטרוני גדלה בשנים האחרונות באופן משמעותי
והצורך לבצע פעילויות ממוחשבות אוטומטיות גדל איתה באופן צמוד.
עם זאת, הצרכים כיום הם שונים בשוק מאשר בעבר, כי שוק זה משתמש במספר מועט יחסית של ספקים,
כמות יחידות המלאי מוגבלת יותר (טכנולוגיה מתחלפת במהירות) והמהירות של תנועת הפריט היא מהירה יותר (הזמנה-משלוח-אספקה-חשבונית).
למשל – אתר סחר אלקטרוני שמוכר סמארטפונים וציוד נלווה להם לא יחזיק במלאי כמות גדולה של טלפונים
מכיוון שכל מס' חודשים בערך יוצא דגם חדש.

עם זאת, יש גם הצלחה של סוחרים גדולים וסיטונאיים בזירת המסחר האלקטרונית וברור שעקרונות QR בשוק הקמעונאי עוברים לתעשיית המזון בכללותה.
ECR הוא ראשי תיבות של תגובת צרכן יעילה והיא עוברת גם לענף של השוק הבינוני והקטן יותר. תגובת צרכן יעילה היא דרישה
שבה כל ספק נותן לצרכן הרבה יותר ערך, מאפשר לצרכן מגוון של איכויות מוצר, בחירה מרובה ומגוון אפשרויות במחיר הנמוך ביותר האפשרי.
יעדים אלה חשובים לענף כולו ויש מועדוני סיטונאיים וסוחרים המוניים שנאבקים כדי לקחת נתח גדול של שוק זה.
UPCs וEDI יחד עם יחסי עבודה הדוקים בין רשתות מזון ויצרנים, עושה גישה זו לאפשרית.
שוק הריטייל משתמש בסטנדרטים להעברת הזמנות/חשבוניות/תנועות/הודעות מלאי בדר"כ ב- EDI בתקנים של EDIFACT או X12
או גם ב XML כי אותו יצרן גדול שמוזרמים אליו הזמנות מאתרי מסחר רבים לא יכול לעבוד בממשקים פרטיים עם כל חנות. הוא חייב לעבוד סטנדרטי ומי שלא מסוגל להתאים את עצמו אליו – יוצא מהמשחק.

שוק אתרי המסחר שגדל בשנים האחרונות בצורה אקספוננציאלית, דוגמת אמזון, אי ביי, עלי-אקספרס ועוד רבים וטובים מגדילים משמעותית את סחר החבילות הקטנות בעולם והגדלת הפעילות הלוגיסטית המאוד משמעותית מעלה עוד יותר את הצורך להשתמש בכלי EDI ובשירות EDI כדי לחזק את פעילויות המיחשוב ולא להגדיל משמעותית את נפח כ"א המועסקים בתחום מה שכמובן יקטין את הרווחים הצפויים ויהווה חסם לתחרות.
שירותי EDI נדרשים כיום לכל אתר מסחר אלקטרוני שמכבד את עצמו ורוצה להציע מגוון של מוצרים בעלויות נמוכות ותחרותיות.

חברתנו מציעה שירותי מסרים אלקטרוניים וממשקים בין מערכות ERP או אתרי מסחר כדוגמת מג'נטו ואחרים, EDI בכל בפורמטים עפ"י סטנדרטים בינלאומיים. מוזמנים ליצור עמנו קשר: 03-5324846.