תוכנה לניהול עסק

עסקים רבים שבהם מספר מצומצם של עובדים (מעובד אחד ועד עשרות בודדות)

מוצאים עצמם במקרים רבים פועלים בכלים שונות ותוכנות רבות שרובם ללא קשר ביניהם.

 

דוגמה: אחראי על השיווק או מחלקת טלמרקטינג עובדים בגיליון אקסל, התפעול עובד ידנית (גם מחלקות של ניהול פרויקטים או פיתוח ועיצוב אתרים לא מנהלים במקרים רבים את עסקיהם בכלים ממוחשבים), הנה"ח – חיצונית עם חשבשבת וכו' וכו'.

 כלים אלו אינם נחשבים "תוכנה לניהול עסק" אלא מגוון של כלי תוכנה שמאפשרים עבודה אבל לא בהכרח יעילה או אפקטיבית. מדוע? מכיוון שכל עובד/מחלקה רואה את הלקוח באופן שונה ללא שימוש בכרטיס לקוח מרכזי כפי שקיים במערכות תוכנה לניהול עסק.

ולכן קיימים כפילויות או שיבושים בשם הלקוח (כאמור כל עובד רושם אותו טיפה שונה).

באופן דומה, חוסר סנכרון בין העובדים יוצר כפילויות ושגיאות בשמות ספקים, פריטים ושרותים שונים של העסק. כמו כן לא ניתן לרכז פעילות מול ספקים ושותפים אחרים ואין ראייה ניהולית כללית של פעילות העסק מה שנקרא בשפה המקצועית "בינה עסקית".

 המושג ERP מרתיע במקרים רבים עסקים קטנים מכיוון שהוא החל את דרכו בחברות גדולות ויש לו (עדיין) דימוי שהוא מתאים לחברות מסדר גודל מסויים ומעלה. אבל לא עוד. יש בשוק כיום מגוון רחב של כלים שיכולים לשמש עסק קטן אפילו של עובד בודד ובוודאי מתן פתרון לעסק של עובדים בודדים.

מכיוון שכלי מחשוב ענן הופכים להיות זמינים לכל דורש ולא יקרים, כל עסק יכול ורצוי שיישם תוכנה לניהול עסק שהיא מעין ERP לעסקים קטנים ובינוניים. היישום יכול להיות מהיר (תוכנות מחשוב ענן בדר"כ פועלות בממשק נוח קל וידידותי) מכיוון שאין צורך ברכישת שרתים, מסדי נתונים, תוכנות, רישיונות ותקשורת מורכבת.

נדרש רק מחשב וחיבור לאינטרנט וניתן להפעיל תוכנה לניהול עסק.

מכיוון שיש בשוק מגוון תוכנות ואין לעסק הקטן זמן וידע לבחור וליישם מערכת, עולה כאן היתרון של יועץ עצמאי ובלתי תלוי אבל נושא זה כבר עלה במאמר אחר שפרסמנו.